herbon-teo - Reisverslag uit Herbón, Spanje van marleentevoet - WaarBenJij.nu herbon-teo - Reisverslag uit Herbón, Spanje van marleentevoet - WaarBenJij.nu

herbon-teo

01 Juli 2015 | Spanje, Herbón

Vanochtend de dag goed begonnen met ontbijtje bij het klooster, met zijn allen samen. Daarna rustig op pad, want de meeste van ons hebben maar 12km te gaan.
We zijn vandaag vanuit klooster allemaal terecht gekomen in dezelfde albergue. Hier zaten inmiddels al 4 nederlanders. We zijn met 9-en gaan lunchen. De vrouw achter de bar stond alleen. Die had het even zwaar om voor ons allemaal te koken, het was heerlijk. Naast de bar was een heel klein winkeltje. We hebben met zijn 5 (vanuit klooster) wat ingredienten bij elkaar geschraapt om vanavond en morgenvroeg te kunnen koken. Dat is de camino, samen er iets van maken. De vrouw van cafe heeft nog salade voor ons gemaakt. met het eten, de wijn en het gezelschap van elkaar hebben wij vanavond een goede avond tegemoet.
Mee dat ik deze zin typte komt er groep van 15 italianen binnen. Die dachten dat ze wel terecht konden met 15 mensen bij een albergue voor 24 mensen. De eigenaars vd herberg waren er eerder niet. Wij hadden al bed genomen en later ingeschreven. 4 mensen hadden zich niet ingeschreven, de italianen vonden dat ze recht hadden op die plek en die 4 ook. Ipv eruit te komen met zijn allen (wat ik aantal maal heb benadrukt) werd het woorden tegen elkaar en spullen vd bedden halen. De eigenaren hebben uiteindelijk politie gebeld. Deze heeft zonder veel problemen kunnen oplossen. 4 italianen zijn ergens anders gaan slapen. De toon was aardig gezet. Wij zijn met 9-en gaan koken en eten. Toen de italianen gingen koken en eten zijn wij in de bar koffie gaan drinken. Ik werd vanavond ook nog gebeld door Flore. Hij komt naar teo (zal tegen 22.00 arriveren) kunnen we morgen samen naar santiago lopen.