rubiaes-tui - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van marleentevoet - WaarBenJij.nu rubiaes-tui - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van marleentevoet - WaarBenJij.nu

rubiaes-tui

26 Juni 2015 | Portugal, Barcelos

Vandaag is de tocht de grens over. We gaan portugal verlaten en spanje in en komen steeds dichterbij Santiago.
We lopen nog steeds met zijn 3. Dat is erg gezellig. Iedereen loopt op zijn eigen tempo, maar we wachten op elkaar (nou ja, zij wachten op mij).
Er is tijd voor stilte, praten en de absoluut favoriet van Flore en Marc een discussie (ik doe soms mee, maar als zij losgaan op een onderwerp, zijn ze niet meer te houden, haha).
De omgeving is prachtig. We nemen uitgebreid de tijd om te lunchen en genieten volop. We zijn helemaal fan vd hondjes onderwerg. We hebben een schattige puppy gezien. Marc heeft daarvoor de naam santiago verzonnen. Bij de laatste etappe was er hondje bij restaurant, die wilde graag eten van ons. Deze heeft de naam compostella meegekregen. De grap is nu dat iedereen een hond heeft. Ik heb gezegd dat ik mijn hond Santiago de II noem, zodat als mensen ernaar vragen ik kan zeggen dat er eens jongen was op de camino etc etc.
De herbergen in spanje zijn stuk strenger. Geen alcohol en stilte na 22uur. Dirk heeft 2 flessen wijn naar alcohol binnengesmokkeld, alberto liet voetenbad vollopen. Met 5 in voetenbad fles wijn leegdrinken. De fles moest rond, want er waren ook geen glazen.
In de kathedraal s avonds nog een gebedje weggedaan voor iedereen die nodig had. De avond geeindigd met heerlijke tapas.
Op naar de volgende.