ponte de lima-rubieas - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van marleentevoet - WaarBenJij.nu ponte de lima-rubieas - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van marleentevoet - WaarBenJij.nu

ponte de lima-rubieas

26 Juni 2015 | Portugal, Barcelos

Het is alweer tijdje geleden dat ik heb geschreven, we hadden steeds geen wifi. Ik had even wifi tijdens de lunch. Die heb ik gebruikt om te kijken op de mail, want uitslag van examen kwam. Ik heb het eerste jaar chinli tuina masseur met goede cijfers afgesloten. Super blij kan ik deze geweldige vakantie vervolgen.

Zoals ik al verteld had, hadden we de laatste keer een pittige dag. Vandaag stond er (maar) 19km op programma, wel met flinke klim gelukkig had ik mijn stokken bij me;-). Dat heb ik de vorige keer wel geleerd, die kunnen veel verschil maken. We hadden met zijn 3-en afgesproken om bovenop de berg bij uitzicht te lunchen. De ochtend begint bij ons rustig. We zijn stil,wakker aan het worden. Vaak loopt marc voorop, flore daarna en daarachter ik. Ze wachten na klim op mij. Het klimmen voor mij was erg zwaar. Klimmen vind ik al niks, nu waren er ook rotsblokken die bij mij soms wel tot boven mijn knieen kwamen. Hard optrekken soms. Natuurlijk oppassen dat je met die zware tas niet weer naar achter valt. Het kostte me veel moeite, op een vlakker gedeelte vroegen de jongens steeds of ik wilde wachten/uitrusten. We hadden afgesproken om boven de tijd te nemen om uitgebreid te lunchen. Dat was mijn houvast. Eenmaal boven had ik gehad, ik heb gefrustreerd mijn stokken op de grond gegooid :-). Dat gevoel was snel voorbij, ondanks het bewolkte weer was het mooi uitzicht . We zijn op mooie rotsformatie gaan lunchen. Een voor een kwamen er andere pelgrims voorbij. Het dalen gaat me beter af, maar ondanks de rotsblokken was nog best pittig. Ik was blij dat we bij de albergue aankwamen. Omdat we die 35km hadden gelopen, zagen we daar alle pelgrims vd herberg in rates.
Alberto en zijn broer (spanje). Zwitsers stel, simon en zijn vrouw (wales). Sebastiaan (duitsland), dirk (duitsland). Mooni (duitsland), japanner. Er kwam wijn en bier op tafel en het werd reuze gezellig. Veel gelachen. De japanner wilde nog foto maken, eer dat iedereen (volgens hem) goed zat, bracht dat veel hilariteit met zich mee.
Wij moesten met drieen nog gaan eten, flore wilde eerst zijn wijn op drinken. Als flore praat, dan gebeurd er weinig met de wijn (en flore kan veel praten ;-) ). Marc wilde gaan eten en zei tegen mij dat ik tegen flore moest zeggen door te drinken, hij zou het van mij beter aannemen. Ik denk ik zal in nederlands zeggen, want alleen flore en ik spraken dat. Ik zei het blijkbaar met strenge toon, heel de tafel lag dubbel. Ik had er de wind goed onder, aldus onze tafelgasten.
Na het eten nog nageborreld met dirk en mooni. Gezelligheid alom