san pedro de rates-barcelos - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van marleentevoet - WaarBenJij.nu san pedro de rates-barcelos - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van marleentevoet - WaarBenJij.nu

san pedro de rates-barcelos

21 Juni 2015 | Portugal, Barcelos

Gisterenavond nog een nederlandse jongen ontmoet. Flore (23jr). We raakten aan de praat en hadden veel dezelfde ideeen. Vanochtend zijn we samen gelopen. Op tijd gestart (7.30) dan kun je veel kilometers maken, want hoe warmer het wordt hoe moeizamer het gaat.
Flore en ik waren enthousiast in gesprek en aan het filoseferen over het leven, daarbij gingen we volledig op in het gesprek en miste we zomaar een pijl. We kwamen in dorp terecht waar we eigenlijk voorbij moesten lopen. Prettige bijkomstigheid extra drinkstop. Wij aldaar de weg vragen. Dat had nog wat omhanden, we zorgde gelijk voor discussie onder de 3 mannen daar. Met veel handbewegingen van hunner zijde zaten we snel weer op de juiste weg. Het was fascinerend weg. We moesten best wel wat klimmen, dat zorgt voor de meest prachtige uitzichten. We hadden vandaag een route van 18km gepland. Bij de eerste stop ging het super goed. Wij dachten we doen er nog 10km bij naar de volgende herberg. Eenmaal over de bergen en de hitte die toe nam kwamen we terug op onze gedacht. Na 18km zijn we rond 13.30 gestopt bij de herberg. We zijn nog wel gestopt ongeveer 1km voor de herberg :-). We wisten het, nu hadden we de tijd. Aldaar hebben we nog grappige ier ontmoet. Gezellige man. Deze goede man heeft de camino al eerder gelopen, hierop heeft hij caminolied gemaakt. Hij heeft dit ter plekke voor ons gezongen, dat was erg leuk. Mooi lied ook, kwam uit hart.
na deze warme dag was ik in de herberg echt toe aan douche. Gelukkig was ik alleen, er waren namelijk wel 3 douches, maar geen scheidingswandje en geen slot op de deur. Dat is het enige nadeel. Deze herberg ligt aan de rivier, geweldige gastvrijheid en lekker eten en drinken. Ik heb mijn bedje bij raam gescoord, wat in deze hitte wel lekker is.
Morgen staat er wederom 20km op de planning. Ik moet zeggen ik zit al snel in de flow en het lopen gaat goed.

• 21 Juni 2015 - 17:22

Mam:

Het blijft leuk om jou reisverslag te lezen.
    je schrijft met veel humor.
    bijzonder dat je al die mensen ontmoet en daar contact mee hebt.
    ik doe het je niet na in die hitte.
    succes marleen
    groet mam

• 21 Juni 2015 - 17:31

Elvira:

Goed bezig!

• 21 Juni 2015 - 19:42

Koen En Miron:

Ha Marleen,

Leuk om te horen dat je weer goed begonnen bent!
    Wel vervelend van je tand, misschien volgende keer eerst naar de tandarts voordat je op vakantie gaat.
    Fijn dat je al leuke (en minder leuke) mensen hebt ontmoet. Misschien blijven er een paar gezellige hangen waarmee je vaker kunt lopen. En je zult er zeker nog meer tegen komen daar in de hostels. Hopelijk niet in de douche dan....... ; )
    Blijf genieten zoals je nu doet! Veel wandelplezier nog.

Groetjes Koen en Miron

• 21 Juni 2015 - 21:24

Corrie Goris:

Lekker begin zo, behalve die tand dan, dat heb je toch echt niet verzonnen he ?
    Zet hem op, ga zo door..... veel succes

• 21 Juni 2015 - 21:31

Sabine:

Ik had nog willen abben afgelopen do . Geen vriendje mee naar huis te nemen maar ben al te laat.

• 21 Juni 2015 - 21:32

Sabine:

Deel bericht pakt hij niet dus gaan we hier verder. Geniet er maar lekker van. Kus sabine